Általános szerződéskötési feltételek

Általános szerződési feltételek

 

Szolgáltató adatai:

Cégnév:      Bocskó Kft.

Székhely:    2060 Bicske, Akácfa u. 70.

Adószám:    14355341-2-07

Cégjegyzékszám:    07-09-030406

Cégbíróság:    Fejér Megyei Cégbíróság

Képviselő: Almádiné Szendrői Orsolya

Elektronikus levelezési címe: info@bocskokft.hu

Köszönjük, hogy vásárlása során cégünket tiszteli meg bizalmával!

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A kitöltött megrendelőlap elküldésével és/vagy a Szolgáltató visszaigazolásának elfogadásával Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések írásba foglalt szerződéseknek minősülnek, azokat az Eladó iktatja.

Árak

Az árak forintban értendők, nem tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Bocskó Kft

Részleges érvénytelenség

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. 

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van az Ön által megadott adatok ellenőrzésére ill. változtatására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül gyártásra, számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás megrendeléséből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

 honlap használata és megrendelés

A termék kiválasztása
A vásárlónak a honlapon található termékek közül van lehetősége választani árajánlat kéréshez. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Az ajánlatkérő űrlap elküldése után a szolgáltató tételes ajánlatot küld az adott tételről, melyen feltünteti a vállalási határidőt, az esetleges kedvezményeket, a szállítási költséget és a számla végösszegét. 

Egyedi kivitelű termékek esetén az ajánlat kiadását minden esetben személyes vagy telefonos szóbeli egyeztetés előzi meg. Egyedi termékek esetén – amennyiben a kért bútor egyértelműen nem hasonlítható a kínálatban szereplő termékhez – kiviteli vázlat készül, melyet a vásárló az ajánlat előtt ellenőriz és jóváhagy. Az ajánlat kiadása után a kivitel díjmentesen nem módosítható. Egyes esetekben szükséges az ajánlat előtti helyszíni felmérés, ezért a szolgáltató kiszállási díjat számol fel, amely összeg előre fizetendő, viszont megrendelés esetén visszatérítésre kerül – azaz a megrendelt tétel árából levonásra kerül. 

Ha a vásárló megfelelőnek tartja az ajánlatot, írűsban, az ajánlat számára való hivatkozással jelzi az eladó felé.

 A visszaigazolás, az előleg, a szerződés létrejötte, a rendelés véglegesítése

Visszaigazolás

Az Ön megrendelését az eladó 48 órán belül, email útján visszaigazolja. Itt a vásárló ellenőrizheti a rendelés helyességét, különös tekintettel a számlázási adatokra, az árakra és a mennyiségekre. Amennyiben 48 órán belül nem kap visszaigazolást, úgy valószínűleg nem kaptuk meg megrendelését, ezért kérjük, hogy telefonon érdeklődjön! A visszaigazolást az adattartalom ellenőrzését követően írásban el kell fogadni, ezzel a szállítási szerződés létrejön, ez pedig - a jelen ÁSZF szerint - fizetési kötelezettséget von maga után.

Rendelési előleg

Az eladó megrendelési előleg fizetéséhez kötheti a megrendelés befogadását. Az előleg összege

  • intézmények és vállalatok esetén a rendelési összeg 50%-a,
  • magánszemélyek esetén a rendelési összeg 100%-a

Az eladó a rendelési előleg megfizetésétől belátása szerint eltekinthet ill. a fenti mértéktől eltérő előleg megfizetését kérheti. Ezt a felek az adott megrendelésre vonatkozó egyedi megállapodásban rögzítik.

A fizetendő előleg összegét a visszaigazolás/előlegbekérő tartalmazza.

A vállalási határidőt az előleg összegének beérkezésének napjától kell számítani.

Vásárló tudomásul veszi, hogy az előleg beérkezését követő 3 nap után a megrendelés már nem vonható vissza, mert a gyártás előkészítése ezen idő alatt elkezdődik.

A vásárló megtagadhatja a rendelési előleg megfizetését, ezesetben az eladó a megrendelést nem véglegesíti, a szerződés nem jön létre.

 

Fizetési módok

Banki átutalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatokat az előlegbekérő ill. a végszámla tartalmazza. Amennyiben lehetősége van rá, kérjük, hogy ezt a fizetési módot válassza!

Készpénz

Készpénzes fizetésre a 2060, Bicske, Akácfa u 70.  szám alatti ügyfélszolgálati irodánkban van lehetőség ill. kiszállítás rendelése esetén az átvételi címen, a kiszállító kollégánál a termékek lerakodása előtt.

Bankkártyás fizetés

A 2060, Bicske, Akácfa u 70.  szám alatti ügyfélszolgálati irodánkban van lehetőség ill. kiszállítás rendelése esetén az átvételi címen, a kiszállító kollégánál a termékek lerakodása előtt.(kiszállításkor ha bankkártyával kíván fizetni, kérjük jelezze előre, hogy a terminál rendelkezésre álljon)

Átvételi módok

Személyes átvétel

A megrendelt terméket előre egyeztetett időpontban a 2060, Bicske, Akácfa u 70. szám alatti címünkön is átveheti. A szállító jármű kiválasztásánál a megrendelt termék honlapon is feltüntetett külső méreteit figyelembe kell venni, mert a bútorok, játékok készre szerelten kerülnek átadásra, továbbá fontos tudni, hogy a bútorok ragasztásos, technológiával készülnek, játékok csavarozással, tehát nem szétszerelhetők.

Házhozszállítás

Az eladó az Ön által megadott szállítási címre viszi a megrendelt terméket, ahol azt helyben, személyesen veheti át. Attól függően, hogy Ön rakodó nélküli vagy rakodós fuvart rendelt, a gépkocsivezető egyedül vagy másodmagával érkezik.

Rakodó nélküli szállítás esetén a lerakodáshoz a személyzetet a vásárló biztosítja – ennek megszervezésekor kérjük figyelembe venni, hogy a bútorok összeszerelten érkeznek és nehezek.

Rakodós szállítás esetén a megrendeléskor megadott célemeletre történik a bútorok lepakolása.

Helyszíni elhelyezést, kicsomagolást, ill, bármely, a helyszínen végzendő egyéb szolgáltatást a megrendeléskor kell egyeztetni és megrendelni.

Teljesítési határidő

Az aktuális vállalási határidőről a megrendelés beérkezésének időpontjában adunk pontos tájékoztatást. Előfordulhat, hogy az ajánlat kiadásakor megadott vállalási határidő kis mértékben módosul, ha több nap telik el az ajánlat kiadása és a tényleges megrendelés között. A valóságos szállítási határidőt a visszaigazolásban adjuk meg. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Amennyiben a megrendelt bútort az általunk megadott határidőben még nem tudja fogadni, akkor azt a megrendeléskor kérjük jelezni, - egyidejűleg a kért határidőt megadni - mert a kész termékek tárolására nincs lehetőségünk. A megrendelt, de el nem szállított bútorok tárolásáért a tétel nagyságától és az őrzési időtől függő összegű tárolási díjat számítunk fel.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek 100%-os előre történő megfizetéséhez köti. 

Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót  a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény  (Fgytv)20 §(1) bek szerint, az eljárásra a fogyasztó lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Békéltető testületek címei megtalálhatóak: https://bekeltetes.hu/

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

 

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.
Telefonszáma: (46) 501-090
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

 

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla 
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

 

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu


7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

 

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ektv.) 2. § a) pontjában meghatározott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokkal összefüggő fogyasztóvédelmi ügyek tekintetáben fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalt jelöli ki.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámla szám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben: 

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  5. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  6. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. 

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher. 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatók meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.

2022.05.10.

Adatvédelmi tájékoztató

ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT

 

Az Adatvédelmi Szabályzat célja a Bocskó Kft. („Vállalat”) által kezelt “bocskokft.hu”, “elitoltozo.hu “weboldalakon, illetve a “Bocskó Kgz, Elitoltozo” facebook oldalon, az alkalmazandó jogszabályok alapján gyűjtött személyes adatok kezelésének bemutatása.

 

A GYŰJTÖTT SZEMÉLYES ADATOK

A következő személyes adatok gyűjthetők:

  •         egy bizonyos szolgáltatás igénybevétele érdekében közölt személyes adatok (pl. név és kapcsolattartási adatok);
  •         böngészési adatok (pl. IP cím, hely - ország -, a honlapon belül a látogató által felkeresett oldalakon található információ, a honlapra történő belépés időpontja, az egyes oldalakon történő navigáció időtartama, kattintások nyomonkövetésének elemzése. Bár a Vállalat ezen információkat nem azzal a céllal gyűjti, hogy azokat konkrét felhasználókkal kapcsolatba hozza, a felhasználók azonosítása azonban lehetséges, közvetlenül az említett információk, vagy az összegyűjtött egyéb információ alapján;
  •         sütik (azaz rövid szövegfájlok, amelyeket a felkeresett honlapok küldenek és regisztrálnak a felhasználó számítógépén, hogy azok ugyanazokra a szájtokra visszaküldésre kerüljenek, amikor a felhasználó azokat újra felkeresi. Kérjük, a részletekért keresse fel a honlapon a Cookie Policy részt.)

 

A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉNEK CÉLJA ÉS A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉRE SZOLGÁLÓ ELJÁRÁS

A gyűjtött személyes adatok („Adatok”) kezelése az alábbi célok érdekében történhet:

  •         egy bizonyos felhasználói igény teljesítése vagy a kért szolgáltatás teljesítése („Szolgáltatás”);
  •         a Vállalat számára a Vállalat termékeinek és szolgáltatásainak minőségéhez kapcsolódó ügyfélelégedettségi felmérések (“Ügyfélelégedettség”) elvégzésének lehetővé tétele a Vállalat jogos érdeke alapján;
  •         az Ön kifejezett hozzájárulásától függően, kereskedelmi közlemények, valamint a Vállalat termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos hirdetések küldése vagy piackutatások elvégzése („Marketing”);
  •         az Ön kifejezett hozzájárulásától függően, az Ön fogyasztói viselkedésének, fogyasztási szokásainak és hajlandóságának elemzése a Vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások javítása, valamint az Ön elvárásainak történő megfelelés céljából („Profilalkotás”);
  •         az Ön kifejezett hozzájárulásától függően Adatok közlése a Vállalat leányvállalataival és kapcsolódó vállalatokkal, továbbá a gépjármű, pénzügyi, biztosítási és telekommunikációs ágazatokban működő partnereivel, amelyeket azok kereskedelmi közlemények, valamint az említett vállalatok termékeire és szolgáltatásaira vonatkozó hirdetések küldésére, vagy piackutatások készítésére használnak fel („Marketing tevékenységet végző harmadik felek”);
  •         a felhasználói élmény javítása a Vállalat honlapjain.

Az Adatok feldolgozása történhet papíron, automatikusan vagy elektronikus eszközök segítségével, pl. postai úton vagy elektronikus üzenetben, telefonon (pl. automata telefonhívások, SMS, MMS), faxon és bármely egyéb módon (pl. weboldalak, mobil applikációk).

 

AZ ADATOK CÍMZETTJEI

Az Adatokat természetes személyek és/vagy jogi személyek dolgozhatják fel az Európai Unió tagállamaiban vagy az EU-n kívüli országokban letelepedett Vállalat nevében eljárva, konkrét szerződéses kötelezettségek mellett.

Az Adatok harmadik felek számára továbbíthatók jogszabályi kötelezettségeknek való megfelelés, hatósági utasítások, rendeletek végrehajtása vagy a Vállalatnak az igazságügyi hatóságok előtti joggyakorlása érdekében.

 

ADATOK TOVÁBBÍTÁSA AZ EGT-N KÍVÜLRE

Szerződéses kapcsolatai körében a Vállalat jogosult az Adatokat az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívüli országokba továbbítani, azokat a Vállalat nevében eljáró személyek által kezelt adatbázisokban tárolni. Az adatbázisok kezelése és az Adatkezelés kizárólag az adatkezelés meghatározott céljából, és a vonatkozó adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően történhet.

Amennyiben az Adatok az EGT-n kívülre kerülnek továbbításra, a Vállalat minden megfelelő szerződéses intézkedést megtesz az Adatok megfelelő védelme érdekében, ideértve többek között az Európai Unió Bizottsága által a személyes adatok EGT-n kívülre történő továbbításának szabályozására elfogadott általános szerződési feltételeken alapuló megállapodásokat.

 

LINKEK HARMADIK FELEK HONLAPJAIHOZ

Harmadik feleknek az App-ből hozzáférhető honlapjaiért a harmadik fél felelős.

A Vállalat semmilyen felelősséget nem vállal személyes adatok harmadik felek honlapjai felé történő  továbbításával kapcsolatos kérésekért és/vagy személyes adatok harmadik felek honlapjára történő továbbításáért.

 

ADATKEZELŐ ÉS ADATVÉDELMI TISZTVISELŐK CSOPORTJA

Az Adatkezelő Bocskó Kft., bejegyzett székhelye: 2060, Bicske, Akácfa u 70.

Az Adatvédelmi Tisztviselő csoportjával az alábbi e-mail címen léphet kapcsolatba: info@bocskokft.hu

 

AZ ADATOK MEGŐRZÉSE

A Szolgáltatás nyújtása és az Ügyfélelégedettség érdekében feldolgozott adatokat a Vállalat az említett célok teljesítése érdekében szigorúan szükséges ideig őrzi meg. Ezeket az Adatokat a Vállalat azonban tovább is tárolhatja, amennyiben ez a Vállalat védelme érdekében, a Szolgáltatás nyújtásával összefüggésben esetlegesen felmerülő felelősséghez kapcsolódóan szükséges.

A Marketing és Profilalkotási célból kezelt Adatokat a Vállalat az Ön hozzájárulásától számítva az Ön hozzájárulásának visszavonásáig őrzi meg. A hozzájárulás visszavonása esetén az Adatok ezen célokra nem kerülnek a továbbiakban felhasználásra, bár azokat a Vállalat továbbra is megőrizheti, különösen akkor, ha az az adatkezeléshez kapcsolódó esetleges felelősség szempontjából a Vállalat érdekeinek védelmében szükséges, kivéve, ha ebben a tekintetben az illetékes Felügyeleti Hatóság további iránymutatással szolgál.

A honlapokon a felhasználói élmény javítása érdekében történő adatkezelés tárgyát képező Adatok a Vállalati Cookie Policy-ban jelzett ideig kerülnek megőrzésre.

 

AZ ÉRINTETTEK JOGAI

Az érintettek az alábbi jogokat gyakorolhatják:

  •         a hozzáférési jog jelenti azt a jogot, hogy Ön a Vállalattól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha igen, hozzáférjen személyes adataihoz;
  •         a helyesbítéshez és a törléshez való jog jelenti indokolt esetben a nem pontos és/vagy hiányos adatok helyesbítésére, továbbá az Adatok törlésére vonatkozó jogot;
  •         az adatkezelés korlátozásához való jog jelenti indokolt esetben az adatkezelés felfüggesztésére vonatkozó kéréshez való jogot;
  •         az adathordozhatósághoz való jog jelenti azt a jogot, hogy az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa;
  •         a tiltakozási jog jelenti indokolt esetben az adatkezelés elleni tiltakozás jogát, ideértve azt az esetet, amikor az adatok marketing vagy profilalkotási célokat szolgálnak, adott esetben;
  •         a panasztétel joga a felügyeleti hatóságnál az Adatok jogellenes kezelése esetén.

Az érintett a fenti jogok gyakorlása céljából írásban az alábbiakhoz fordulhat: Bocskó kft, 2060, Bicske, Akácfa u 70 vagy info @bocskokft.hu email címen

 

A Vállalat fenntartja a jogot az Adatvédelmi Szabályzat részleges vagy teljes módosítására vagy tartalmának frissítésére (pl. az alkalmazandó jogszabályok változása esetén). A Vállalat minden  frissítést nyilvánosságra hoz.  

Tárhely szolgáltató
Cégnév: Netmask Interactive Kft.

Székhely: 1131 Budapest, Nővér u. 110

Központi email cím: info@netmask.hu

Cégjegyzékszám: 01-09-954570

Adószám: 23134339-2-41

Közösségi adószám: HU23134339

Bicske, 2022.05.10.